Vi känner igen varandra nu

Jag svarar på första signalen.
- Hej, jag ringer från fondbolaget, säger mannen i luren.
Jag känner genast igen hans röst.
Hur skulle jag inte kunna göra det efter telefonkriget vi hade senast.
- Ja hej. Men du - vi har pratat om det du kommer att säga och vi kom fram till att jag inte var intresserad, hugger jag genast av, vis av erfarenheten.
- Ähhum... ja, harklar han sig igenkännande.
- Är du fortfarande säker på din sak? frågar han.
- Ja.
- Är din sambo hemma? försöker han istället.
- Nej, han gick just ut.
- Du ändrar dig inte?
- Nej.
- Nähä, men...
- Nej, men tack ändå och hej då, avbryter jag för att göra processen kort.
- Hej då-ra.
Klick.

Kommentarer
Postat av: Anonym

kolla in denna bloggen --> http://ceciliesjostrand.blogg.se

riktigt bra & jordnära! ♥

2009-08-27 @ 22:54:31

Hej, vad roligt att du hittat hit!
Kommentera gärna inlägget här, jag blir så himla glad!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback