Farväl kinos

Det här med förnekelse är något jag kan bra. Så in i det längsta har jag försökt ignorera det. Men nu går det inte längre, från och med måndag måste det bli förbud på mina beiga favoritkinos i offentliga utrymmen. Sambon hurrar, han har välkomnat det här länge nu. Och nu inser till och med jag att favoritkinosen inte längre klarar en heldag.
Egentligen känns de som allra bäst på morgonen när jag sätter på mig dem, då är de nästan som mysbyxor och inga andra byxor kommer ens i närheten av att vara så sköna. Men lagom till morgonmötet klockan 09.00 har de veckat sig ordentligt. Mellan morgonmöte och lunch börjar de hala ner. Efter lunch är jag tvungen att dra upp dem minst fyra gånger under den korta promenaden fram och tillbaka till goda-kaffe-maskinen. Runt 16.00 har jag ändrat gångstil och tar breda sidosteg när jag går för att slippa hålla i byxorna hela tiden. Nu tänker du säkert att varför inte lösa det hela genom att använda skärp?
Gillar inte skärp.
Jag klär inte i skärp helt enkelt.
Alltså hade jag siktet inställt på nya byxor när jag imorse strosade runt i Ringens klädbutiker. Det bidde en blåvit-rutig topp. Som det brukar när jag letar efter något specifikt. Kanske att favoritkinosen tål att slita på en vecka till? Om jag kör korta dagar? Fast jag tror inte chefen riktigt är mottaglig för byx-argumentet. Vissa saker är helt klart enklare när man lever livet som student.

Topp-5,  jobbigaste/tråkigaste inköpen:

1.
bh:ar
Självklar etta. Att tvinga med Sambon på detta kan inte klassas som annat än en ren hämndaktion (oroa er inte, även han har sina butiker som han tvingar in mig i bara för att retas)
 
2. byxor
Alltid passformsproblem. Jag vill tro att det beror på att ena benet sägs vara längre än det andra...

3. badkläder
Uja... har inget mer att tillägga.

4. linser
Avser ögonlinser. På delad plats är väl linsvätska. Bara så trist utgift.

5. tandborste
Tandborsthyllan är rena skräcken. Känns alltid abnorm och har alltid en paralyserande effekt. Väcker de mest olustiga tankar till liv... hur är det nu, har jag borstat ordentligt på sistone? Jag kanske inte har det, jag kanske har tusen hål... ja så är det nog. Borde jag då inte köpa en riktig supertandborste den här gången, den absolut bästa för att vara säker på att jag kan komma åt riktigt ordentligt med den? VILKEN är den bästa tandborsten det finns ju miljontals modeller! Jag kanske också borde passa på och köpa tandtråd, eller plackers, eller tandstickor eller, eller... och så snurrar det runt i huvudet tills jag blir alldeles yr och måste blunda och så sträcker jag mig mot hyllan och greppar någonting på måfå. Vänder om, går raskt därifrån och hoppas att tandborsten jag valt ska hålla lääänge så jag slipper proceduren på ett bra tag framöver.


Kommentarer

Hej, vad roligt att du hittat hit!
Kommentera gärna inlägget här, jag blir så himla glad!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback