Människors möte

Alldeles nyligen kom två underbart roliga och härliga människor in i mitt liv, vänners vänner. Sådana människor som gör att man ler när man tänker på dem. Nu har de här två fått en liten liten dotter, förstås världens sötaste.
Och jag kan inte låta bli att förundras över det hur märkligt allt är egentligen.
För ett år sedan hade jag inte räknat dem till vänskapskretsen, nu känns de så självklara. För ett år sedan fanns inte deras lilla dotter och nu finns hon.
Tänk då på alla människor som ligger framför en i livet. Som liksom väntar någonstans och som man idag inte har en aning om att man ska träffa för ännu har man ju inte träffat dem. Tänk vad fint.
Och tänk på alla de man träffar som hastigast men som ändå fyller ens liv med berättelser. Som taxichauffören som körde mig till jobbet imorse, som skulle hem och lägga sig efter en hel natts arbete när jag just skulle börja min arbetsdag. Vardagsmöten som ramar in våra dagar.


Kommentarer

Hej, vad roligt att du hittat hit!
Kommentera gärna inlägget här, jag blir så himla glad!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback