Bortgjort är bara förnamnet

Det är tur att Rikard Palm finns.
För han skulle säkert också råka säga till bildbeställaren "att, du tack för fotografen du bokade in åt mig i morse, jag har aldrig haft honom tidigare men det funkade jättebra, det var såå skönt och avslappnat med honom och så gick det snabbt".
Förtydligande: Jag har alltså varit på intervju och aldrig tidigare jobbat ihop med just den fotografen. Bildbeställaren bestämmer vilka fotografer som får åka ut på jobben ihop med reportrarna. Oftast vet du inte vem du blir ihopparad med förrän det är dags att åka iväg. Det finns typ oändligt många fotografer, alla är inte lika roliga att ha med sig.

Och visst skulle även Rikard Palm kunna råka gå förbi sin nyhetschef som till synes sitter och rullar tummarna och kommentera att "här sitter du och ser snygg ut...". Tro nu inte att chefens lätt chockade uppsyn skulle hejda framfarten. Nej, nej snarare tvärtom. För innan det att chefen hinner säga något så liksom ploppar orden ut att "jaa... lite som en inredningsdetalj faktiskt". Någonstans där skulle säkert Rikard Palm inse att det var dags att runda av, så då skulle han förmodligen säga att "ja, nu räcker det kanske, annars blir jag väl hemskickad" och sedan skulle han gå därifrån.
Förtydligande: Vi sitter i ett öppet kontorslandskap.


Rikard Palm i egen hög person

Rikard Palm ringer Tokyo



Rikard Palm - Det är kul när det är positivt


Rikard Palm är förvirrad


Kommentarer
Postat av: sophix

hahaha du är ju fantastisk.

vet du, jag har kommit på att du "lider" av ett compulsive-syndrome liknande vår vän lasse (hette han väl?), men istället för att du måste säga allt du tänker hela tiden så måste du, när tillvaron är för tråkig, säga något som generar dig själv och roar andra (tex. mig). nästan som tourettes, fast med kompilcerade (nåja) meningar.

bäst av allt: there is no cure! ;)

puss

2009-11-19 @ 12:37:04
URL: http://sophixtrix.blogspot.com/
Postat av: M

Hahaha ljuvligt! :D

Jaaaa så är det ju! Sophix sätter huvudet på spiken. ;)

2009-11-19 @ 19:10:07

Hej, vad roligt att du hittat hit!
Kommentera gärna inlägget här, jag blir så himla glad!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback