Bubbel alltid rätt

I måndags när solen gjorde allt för att få Stockholm att smälta, då var jag säker. Vad kan vara bättre än en jättevattenpistol i studentpresent? Genast är han given vinnare på lastbilsflaket!
I tisdags kom regnet och med den osäkerheten. Egentligen känner varken sambon eller jag hans kusin som nu ska firas. Senast jag träffade honom var det vinter, han var runt sju och med sina små armar och ben gjorde allt för att demolera snögubben jag gjort.
Under onsdagen kommer jag på det. 
Gillar han inte snö och kyla, då måste en resväska vara det perfekta valet!
Så får vi höra att han tycker om att läsa. Ok.
Torsdagen går åt att leta böcker. Inget känns rätt.
Sambons familj funderar nu på att gå samman i en gemensam present. Otaliga mess och telefonsamtal senare kommer vi fram till att alla så klart drar åt olika håll, det enda alla kan enas om är att alla känner sig osäkra. På allt. Sent på kvällen lanserar jag ideén om att låta döpa en stjärna i kusinens namn? En lång blick från sambon säger allt.

Fyra timmar kvar till den stora händelsen, sambon springer ut på stan i presentjakt, ringer från bolaget.
- Du champange är ju aldrig fel...
Champange och två Ittala-glas, taget!


Kommentarer

Hej, vad roligt att du hittat hit!
Kommentera gärna inlägget här, jag blir så himla glad!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback