Jag är så himla dum ibland, förlåt

Får ett samtal från en gammal barndomsvän jag inte hört av på länge. 
Hon berättar att hennes mamma precist fått en hjärblödning och vistas på ett sjukhem under veckorna för att hon blivit förlamad på hela sin högra sida. Hon sitter i rullstol men kan gå lite med hjälp av rullator. Hon har talet kvar men är väldigt känslig och gråtmild. Jättehemskt. Hon berättar också att hennes farmor dött för några veckor sedan, att de nyss var på hennes begravning.
Jag vet plötsligt inte riktigt vad jag ska säga. Hennes mamma som jag minns som pigg och redig, hennes farmor som alltid var i farten, som handlade med aktier och hade koll - jag får det helt enkelt inte att stämma.
Så frågar hon hur min sommar varit. Och jag säger det mest olämpliga.
"Vi är just hemkomna från Schweiz, vi var tio personer som semestrade ihop och alla ö-v-e-r-l-e-v-d-e resan!"
Hur f* kan jag?
Finns det någon medicin mot att säga fel saker?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är lika härlig för det!!!!

2009-08-10 @ 21:01:30
Postat av: Anonym

Från Jessika så klart, glömde visa Vem som undertecknat!

2009-08-10 @ 21:02:32
Postat av: ooj oj oj

jessika: tack, du är storsint du, nu känns det lite bättre.

2009-08-11 @ 00:18:27
URL: http://oojojoj.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hihi, nu har jag min blogg, skrivet på ett sätt som är slarvigt osv men dock, taget från hjärtat!!

2009-08-11 @ 12:08:04
URL: http://nollattabimbon.blogg.se/

Hej, vad roligt att du hittat hit!
Kommentera gärna inlägget här, jag blir så himla glad!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback