Det bilas...

Det bilas utanför vårt fönster. Det bilas så fönsterrutorna skallrar.
Inga väckarklockor behövs längre. Att då presentera favoritspellistan för grannarna känns helt legitimt. Något som varit ett diskussionsämne länge mellan mig och sambon. Uppväxt med tysk paradmusik trumpetandes i öronen (som jag lärt mig alltid bör avnjutas så högt som möjligt), förstod jag först inte alls hans beteende - att han alltid spurtade mot volymknappen så fort jag ville lyssna på musik. Insåg snabbt att enklaste lösningen var att spela det jag gillar när sambon inte är hemma. Kan säga att det har fungerat mycket bra. Fram tills dess att sambon en dag råkade komma hem lite för tidigt. Övertygad om att vi en vacker dag kommer bli vräkta på grund ljudstörning bet inga argument alls. Alltså använder jag numera hörlurar, förutom vid speciella tillfällen. 
- Som när grannen som älskar sin röst men saknar självinsikt intar gården tillsammans med sina gitarrvänner. De har en favoritperson som heter Jesus och de har endast en låt i sin reportoar, hur mycket de än tränar blir de inte bättre.
- Eller som när grannen som har en treåring gör trapphuset till lekrum. Det sker flera gånger i veckan. Jag tror jag kommit på varför. Treåringar gillar eko.
- Eller som när grannarna som är kusiner med varandra än en gång vill påminna om att de hatar varann.
- Eller som nu, när bostadsrättsföreningen intill försöker gräva sig till Kina.

Kommentarer

Hej, vad roligt att du hittat hit!
Kommentera gärna inlägget här, jag blir så himla glad!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback