En citronmeliss med humör




Ett praktverk med spretande flygande blad pryder mitt köksfönster.
- Det ser ju ut som ditt hår, säger vännen Tankfull.
Men den har humör. Varje dag kräver den bekräftelse, några skvättar vatten och många kärleksord. Mitt på dagen ska fönstret stå öppet en stund så bladen kan busa i vinden. Gör man den inte till lags försöker den utan omsvep begå självmord genom att slänga alla sina vackra blad ner mot fönsterbrädan.
- Det låter som en riktig drama queen, säger vännen Tankfull.
- Jo, ja, men jag älskar den, svarar jag.
- Kanske finns där mer likheter än bara den med håret, replikerar hon snabbt och leende.


Kommentarer

Hej, vad roligt att du hittat hit!
Kommentera gärna inlägget här, jag blir så himla glad!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback