Det finns inga nyheter

- Neeej, det är inte sant!
Dryga två veckor senare är lika med försent konstaterar jag när jag står framför kemtvätten. Nu beredd med kamera sköljer besvikelsen över mig. 
Envist fattar jag ändå om objektivet och knäpper av. Tar ett steg åt sidan och knäpper av igen. Traskar sedan vidare och sparkar till alla småstenar i min väg. Fullt medveten om att resonemanget i mitt huvud knappt skulle godtas av en femåring vill tanken inte släppa "det var Min grej ju". I det läget vet sambon precis vad jag vill höra.
- Såg du förresten veckans läsarbild i senaste Södermalmsnytt?
- Neej...
- Samma motiv som du har fotat och grym rubrik hade de fått till. Någonting i stil med "Påven inspärrad på Östgötagatan".
Min, min, miiin regrederar jag.
Stampar och hoppar jämfota.
Möter sambons blick, börjar så smått småle. Skratta.
- Du kanske kan göra något på det i alla fall? Någonting om när någon annan hinner före?
Som att second place is the first loser, tänker jag. Fast jo, jag skulle kunna ha rubriken Det finns bara gammelheter - som en lärare jag en gång hade brukade säga. Eller kanske bara helt enkelt, Det finns inga nyheter.

   


Kommentarer
Postat av: missTv

Åh, typiskt!



Jag såg den där Påve-bilden och förbannade mig själv för att jag inte hade någon kamera med mig! Den är ljuvlig :D

2009-06-09 @ 23:30:01
URL: http://misstv.blogspot.com
Postat av: ooj oj oj

Ja, eller hur :)

2009-06-10 @ 13:25:39
URL: http://oojojoj.blogg.se/

Hej, vad roligt att du hittat hit!
Kommentera gärna inlägget här, jag blir så himla glad!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback