Rita snabbt och enkelt - svårt

Sedan i lördags har blocket med våra teckningar legat kvar på vårt vardagsrumsbord likt ett glasunderlägg. Som ett minne från en kväll då vi skrattade så vi tjöt. Fast vi skrattar faktiskt fortfarande när vi tittar på bilderna.
Sambon är nog den som utmärker sig allra mest med sina bidrag. 
I lördags tyckte jag att det var likt magi att motståndarlaget kunde vinna så överlägset över oss. Vi spelade Pictionary som enkelt uttryckt går ut på att en av lagmedlemmarna får till uppgift att med papper och penna förmedla ett ord eller ordstäv. Innan sanden i timglaset runnit ut måste övriga lagmedlemmar lyckas gissa rätt, gör de det får de flytta fram sin pjäs. Vi var sex vänner och delade upp oss tre och tre. Jag och sambon hamnade i samma lag och vi spelade två omgångar. Vårt lag förlorade båda gångerna. Då, var jag övertygad om att det måste ligga något sorts avancerat fusk bakom det hela. Eller att alla i moståndarlaget var synska. Tittar jag på bilderna nu inser jag att de endast gjorde det som spelet går ut på, ritade så det fanns en chans att förstå. Vilket jag och sambon kanske inte riktigt gjorde...

        

        


Kommentarer
Postat av: Ken1h

Måste erkänna att jag inte visste att en valp var en korsning mellan en krokodil och en gris. Men det kanske var så valpen skapades för länge, länge sedan...

2009-07-09 @ 13:19:31
Postat av: Sambon

Så är det, visste du inte det?

Fast om man skulle välja deltagare en och en till två lag i Pictionary så är jag den som skulle bli sist kvar och den vars tur det är att välja sist skulle säga "ni kan ta honom" ;)

2009-07-09 @ 13:53:01
Postat av: Sambon

Har precis kommit på att jag är en sån där abstrakt (pictionary)-konstnär...

2009-07-09 @ 14:04:04
Postat av: Sophix

hahaha jag dör! tack för skratten.

jag vill oxå spela pictionary med sambon. och dig förstås! :)

2009-07-11 @ 23:28:07
URL: http://sophixtrix.blogspot.com/
Postat av: Sophix

btw vad är det för marionettdocka som dansar till vänster vid kristallkulan?

2009-07-11 @ 23:29:35
URL: http://sophixtrix.blogspot.com/
Postat av: Sambon

...en krístallkrona.

2009-07-12 @ 16:58:53
Postat av: Sophix

förstås! my bad.

2009-07-12 @ 22:58:50
URL: http://sophixtrix.blogspot.com/
Postat av: Ditta

Mr Bean är helt klart min favorit från den kvällen. Gick omkring och småfnissade åt bönmannen i dagar efteråt. Fast Mannen säger att grisvalpen går inte av för hackor den heller. Mannen vill ha revansch, vi får styra upp något snart. :-)

2009-07-13 @ 20:35:09
Postat av: Sambon

Absolut och jag vill dessutom ha revansch i Buzz, grämer mig fortfarande då och då ;-)

2009-07-13 @ 22:46:00

Hej, vad roligt att du hittat hit!
Kommentera gärna inlägget här, jag blir så himla glad!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback