Goda ord som godsaker

Du undrar hur det går?
Det går bra nu, svarar jag och försöker hindra att ett "tror jag" slipper ur mig.

Hur känns det? frågar du.
– Overkligt, som att jag testar gränser. Jag pratar med människor om deras problem, deras engagemang, mål och drömmar och jag svettas med att formulera meningsfulla och intressanda rader som fångar just dig.
När jag känner mig klar räcker jag över utkastet till chefen. När jag hittar mina ord i tidningen är tanken alltid densamma "ooj... och de tryckte det visst..."
Det bubblar i magen. Glädje.

Men mailkorgen svämmar över av personer som irriterat upp sig av någon anledning. Som vill tala om hur jag borde ha lagt upp texten istället, vilka intervjupersoner jag borde ha valt eller att jag helt enkelt inte borde ha skrivit om ämnet alls. Emellanåt med poängen att enbart göra det tydligt hur dum jag är.
Så ibland, ett mail eller ett telefonsamtal från en läsare som känt sig berörd och som kommer med positiv konstruktiv respons. Trots att det är sällsynt händer det, och de personerna stannar i hjärtat. Sparas. Goda ord att plocka fram en hungrig dag. Och jag tänker på alla de lysande texter av andra som jag en gång läst och fortfarande bär med mig. Jag hoppas att det funnits någon som i all vänlighet hört av sig till dem. Jag ångrar att jag inte gjorde det.



Recbecka Törnqvist - Good Thing


Kommentarer
Postat av: Alexia

Människor av alla de sorter kommer det alltid finnas. Dumma som snälla. Men det gäller att bli en samlare på de där goda orden, de snälla sakerna som snälla människor säger/skriver. Och ta fram lite då och då. Det är lätt att glömma bort, och så viktigt att komma ihåg.



Hoppas du får en fin helg!

2009-10-10 @ 11:42:10
URL: http://pixalexia.blogspot.com

Hej, vad roligt att du hittat hit!
Kommentera gärna inlägget här, jag blir så himla glad!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback