Bjud oss inte på gurka, vi kan inte hantera det

Jag råkade säga att vi gillar gurka. Sambons pappas sambo som har kolonilott tog oss på orden. Alltså fick vi 4,5 kilo gurka levererade. Så mycket gurka har vi aldrig tidigare haft hemma hos oss på en och samma gång.
Med kassen följde ett steg-för-steg recept på hur inlagda gurkor lagas. Jag och sambon förstod genast att detta var långt över vår horisont. I rörande enighet beslöt vi oss för att istället äta en gurka om dagen, eller möjligtvis två om dagen... det skulle nog gå bra tänkte vi.
Men nej. Ibland kan saker bli osynliga mitt framför ögonen på en. Det råkade gurkkassen ut för. Trots att den har stått på köksgolvet har vi passerat den utan att se den, tills det blev försent att rädda gurkorna. Sent häromkvällen uppmärksammar plötsligt Sambon att det är en lite märklig lukt i köket. Vad han i det läget inte borde gjort var att lyfta kassen i handtagen. Aldrig någonsin att jag anade hur mycket gurkor vattnar sig när de ruttnar. Och förutom att vara jättebra på att lösa upp papp så fungerar rutten gurka försträffligt om du vill orsaka kaos och vredesutbrott. Det kan våra grannar intyga.

Nu har vi svabbat köksgolvet massor med gånger men lukten vill inte riktigt ge med sig. Sambon som alltid hatat den bruna korkmattan i köket har lyckats hitta det enda positiva i händelsen. Kanske vi kan vända oss till värden och be att få den utbytt? Den luktar ju faktiskt...



     Fina gurkor,  före förruttnelseprocessen satte igång


Kommentarer
Postat av: sophix

"Så mycket gurka har vi aldrig tidigare haft hemma hos oss på en och samma gång."

den meningen är så rolig så jag dör!

jag guppar, liksom åt plastbenet.

2009-09-17 @ 22:04:43
URL: http://sophixtrix.blogspot.com/

Hej, vad roligt att du hittat hit!
Kommentera gärna inlägget här, jag blir så himla glad!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback