Poker-face day

Jag kliver in i ett disco när jag går på morgonbussen. För full volym kör busschauffören Lady Gagas låt "Poker Face" och hela jag spricker upp i ett leende. Härligt. Blir genast på bra humör och vill verkligen inte lämna festen när min hållplats närmar sig. Med låten sjungandes i huvudet promenerar jag in på jobbet och morgonmötet.
- Jaha, då undrar jag vad du har för dig idag? frågar chefen laget runt och i mitt huvud spelas "... Can't read my, can't read my, no he can't read my poker face..."
Plötsligt är alla vända mot mig, allt jag hör är "... P-p-p-poker face, p-p-poker face ..."
-
Vaa?
- Hur ser din dag ut?
Jag sväljer och laddar. Vi har nämligen ett speciellt uttryck som ALLA använder när de inte är uppbokade på jobb. Men jag har utvecklat någon slags ord-allergi, stunden före varje morgonmöte brukar jag ägna åt att hitta på kluriga formuleringar för att kringgå uttrycket. I mitt discorus har jag missat det.
- Jag är "spelbar", säger jag och förlusten svider.
"... Mum mum mum mah... Mum mum mum mah... "
- Bra, för jag tänkte lägga den här (omöjliga-skitsvåra-helvetes-magsårs) uppgiften på dig idag, säger chefen.
Visst, nickar jag.
"... a little gambling is fun when you’re with me.."
Åter vid min plats. Research. Jag inser att här gäller det att fatta snabbt om jag inte ska framstå som värsta bluffen på redaktionen.
"... oh, oh, oh, oh, ohhhh ..."
Med med endast fem timmars nattsömn är jag inte särskilt smart. Vad än kvällsugglan i mig vill tro.
"... Russian Roulette is not the same without a gun ..."
Jag panik-googlar.
"... and baby when it’s love if it’s not rough it isn’t fun..."
Jag ringer samtal. Jag låter som värsta underdoogen i luren, jag ber dem förklara allt. Jag ber snällt. Igen och igen. Tills jag verkligen förstår.
"... Fold em ', let em', hit me, raise it, baby stay with me .."
Jag skriver. Trycker på tanget efter tanget.
"Luck and intuition play the cards with Spades to start"
Lägger jag över texten till chefen.
"... oh, oh, oh, oh, ohhhh ... ohh-oh-e-ohh-oh-oh ..."
Jag får grönt, texten placeras.
"... check this hand cause I'm marvelous ..."

Poker face


Kommentarer
Postat av: r

Åh kärleksstigen. galet värt att veta!

2009-12-01 @ 12:10:10
URL: http://ragnarsdottern.blogspot.com/
Postat av: Alexia

Tänk vad en låt kan ställa till med! :)

2009-12-16 @ 10:33:00
URL: http://pixalexia.blogspot.com

Hej, vad roligt att du hittat hit!
Kommentera gärna inlägget här, jag blir så himla glad!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback