Com hem tar nya tag

Vad du inte väntar dig höra när du lyfter luren:
- Men nu vet din mamma i alla fall!
- Japp och hej med dig!


- Hallå?? försöker jag, vad är det som min mamma vet?

Ingen respons och jag kan förstås inte hålla mig för skratt.

I nästa sekund, samma person, helt annat tonläge:
- Hej, jag ringer från Com hem och undrar om det är du som har hand om telefoniabonnemanget hos er, säger hon, lugnt, vänligt och professionellt.
- Säg först vad min mamma vet, så svarar jag på det sedan.
- Nää nu hänger jag inte med riktigt...
Och jag skrattar fortfarande när jag berättar att jag nog måste ha hört slutet på hennes tidigare samtal...
- Åhh, säger hon, men fattar sig imponerande snabbt.
- Så ska det ju inte vara. Vad mysko. Då är det kanske någon annan som kan lyssna på det här samtalet också... vi får väl hälsa vet ja!! Hej, hej, på dig!

Varefter hon kvickt åter plockar upp säljsnacket, har vi hört om det senaste specialerbjudandet från Com hem?
Visst har vi det, men vi är inte intresserade, säger jag.
- Jaså, jaha, okej, då så, hej med dig!
Klick.


Kommentarer

Hej, vad roligt att du hittat hit!
Kommentera gärna inlägget här, jag blir så himla glad!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback